2012. március 24., szombat





A fiú gondoltai

Nem igazán érdekelt az új iskola, csak egy hely volt, ahol rejtőzhettem. Nem volt gyomoridegem, nem izgultam, egyszerűen nem éreztem semmit.
Besétáltam a teremben, a kémia tanárnő után, pár másodpercig ott álltam, nem néztem emberek szemébe, viszont éreztem, ahogy a tekintetek rám szegeződnek és az emberek végigmérnek. Felnéztem, s ott volt… Világosbarna haja hosszú volt, majdnem a derekáig ért, világoskék szemeit kiemelték a sötét szempillái. Unalmasan bámult ki az ablakon. Valahol egy kis féltékenységet éreztem, hogy még csak felém sem nézett, mintha nem érdekeltem volna.
Ki ez a lány? Gondolkodás nélkül a mellette lévő üres székre ültem. Kíváncsivá tett, hogy ki ő, hogy ennyire megbabonáztak a kék szemei. Észrevettem, hogy zavartan kihúzódott a pad szélére, mintha tartott volna tőlem.
Egy rajzot csúsztatott a füzete alá, Spongyabob volt rajta, halványan elmosolyodtam.   Szóval egy Spongyabob rajongóval van dolgom :)
Egyre jobban vonzott, hogy megismerjem. De ő csak elrejtőzött hosszú haja mögé s óra végén, mielőtt megszólíthattam volna, elvörösödve elrohant. Vajon ő is érezte…?


A  lány gondolatai




Együtt volt biosz és irodalom óránk.  Nem értettem, hogy a gyomrom miért kavarok, mint elsőben a legelső napon, ő csak egy fiú… valamennyire jól kinéző fiú.
Nagy lélegzettel beléptem, ő már ott ült a mellettem lévő helyen, s a szeme egyenesen az enyémbe nézett, nem mertem állni a pillantását, csak lehajtottam a fejem, s hagytam, hogy a hajam eltakarjon.
- És mi érdekeset találtál az igazgatóiban? – a szívem össze-vissza kalimpált, az arcomat elöntötte a pír.
- Nem tudom miről beszélsz- nyögtem ki sértődötten.
- Oh dehogyisnem - a hangja gúnyos is volt, és akkor jöttem rá, hogy rajtam gúnyolódik. Lehajolt a táskájához és kivette a füzeteit, láttam, hogy annyiban hagyta, elvörösödött arcom elég bizonyíték volt.
A nap további részében nem szólt többet hozzám, és amikor éreztem, hogy felém közeledik elrejtőztem a hajam mögé.
Lassan teltek el az órák, mint minden nap, s az órák végét jelző csengő zörögve szólalt meg. Magányosan sétáltam hazafelé. A vasúti állomás melletti lerobbant tömbházakban laktunk, ahol a lakosok fele alkoholista vagy drogos volt, akiket a számlák elhanyagolása miatt lakoltattak ki. Többször is megesett, hogy éjszakánként rendőrök lepték el a tömbházat, családon belüli verekedések miatt. A városnak ez volt a legrosszabb negyede.
Egy ideig lehajtott fejjel sétáltam és amikor felnéztem, ijedten vettem észre, hogy egy ismerős alak áll a túloldalon. Ő volt az, éreztem, hogy figyel.
Sietni kezdtem, megszaporáztam lépteimet és szinte már menekülve rohantam be a tömbházba, kettesével szedve a lépcsőfokokat.
A tesómmal laktunk együtt, aki húsz éves volt. A szüleink évekkel ezelőtt haltak meg egy balesetben. Clare egy kinyúlt pólóban mászkált, amiből már kilátszott hét hónapos pocakja. Gótikus vörösre festett haja, kócosan állt. De ő így volt gyönyörű.     
A délutánt csendben ültük végig, mindketten mélységesen hallgattunk. Nekem Daniel járt a fejemben, és újra elvörösödtem, hogy tudta, az igazgatóiban kutattam, vajon azt is tudja, hogy utána? És mit keresett, a vasút közelében? Mindenhol csak kérdések, sehol semmi válasz.  
Este elmentem bórvizet és kenyeret venni. Már sötét volt, amikor a boltból igyekeztem vissza. Valaki megragadta a csuklómat, és egy fa mögé rángatott. Fel akartam visítani, de az illető megakadályozta, a kezét a szájamra tapasztotta.
-Cssss, ne visíts, csak én vagyok az. – Ő volt, sötét volt, nem láthattam, de az arcvonásaiból felismertem. Egy papír fecnit csúsztatott a kezembe, majd eltűnt a sötétben.
Miután beiszkoltam a tömbházban remegő kezemmel nyitottam ki az összetűrt levelet.
Clinton Streen 16.
Egyedül gyere és ne feltűnően, holnap, este kilenc.
És miből gondolta, hogy el is fogok menni? De… igaza volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése